Psycholog: Liliana Płońska
Godziny pracy:
poniedziałek: 13.20 – 15.30 (zajęcia stałe z dziećmi), 15.30 – 15.50
wtorek: 14.15 – 15.45 (zajęcia stałe z dziećmi)
środa: 15.00 – 16.00
czwartek: 9.40 – 12.10, 15.00 – 15.30 (zajęcia stałe z dziećmi)
piątek: 8.15 – 10.15, 15.00 – 15.30 (zajęcia stałe z dziećmi), 15.30 - 16.00
Drodzy Państwo od 01.10.2021 przyjęłam w zastępstwie za panią A. Katę obowiązki psychologa szkolnego.
Jak zapewne Państwo wiecie uczę także języka angielskiego, właściwie we wszystkich grupach wiekowych. Wiele dzieci znam z zajęć lekcyjnych lub przedszkolnych. Dziękuję za zaufanie tym rodzicom, którzy już skontaktowali się ze mną i zapraszam tych wszystkich, którzy czują potrzebę aby bliżej przyjrzeć się, jak dziecko czuje się i funkcjonuje w grupie rówieśniczej, w relacjach koleżeńskich oraz w czasie lekcji, gdy trzeba zmobilizować się do pracy intelektualnej.
Zapraszam do kontaktu ze mną poprzez portal librus oraz w podanych powyżej godzinach mojej pracy.
Pozdrawiam. Liliana Płońska
Komunikaty, ogłoszenia, sprawozdania
W czasach średniowiecza tylko ci niezwykle bogaci mogli poszczycić się posiadaniem książki lub jakiegokolwiek księgozbioru. Szczęśliwie dzięki Janowi Gutenbergowi i rozwojowi techniki, a na przekór statystykom, które mówią, że tylko 40% Polaków przeczytało w tym roku jakąkolwiek książkę – możemy zakupić kilka książek dla dzieci. Jeśli przeczytamy je wspólnie z naszym dziedzicem – śmiało możemy poklepać się po ramieniu, gratulując sobie wspierania dziecka w rozwoju mowy.
6/18/2020
Sytuacja kwarantanny sprawia, że wielu z nas spędza w towarzystwie swoich bliskich znacznie więcej czasu niż do tej pory. Są tacy, którym to służy. Są tacy, których ta nieustająca bliskość doprowadza do szału. A większość z nas doświadcza zapewne każdego z tych stanów naprzemiennie. To naturalne. A więc czy to dobry czas, by budować relacje ze swoim dzieckiem? Czy w tych nietypowych warunkach ktoś ma ochotę być bliżej tych, od których chciałby być choć na chwilę ciut dalej?
5/13/2020
Świetnie mieć przyjaciela. Tylko skąd takiego wziąć? A może samemu być dobrym przyjacielem i wtedy ktoś się znajdzie? Gdzieś tu na pewno była instrukcja, jak to zrobić… Sprawa okazuje się być niełatwa, bo nawet aktorzy biorący udział w filmie nie zawsze znają odpowiedzi na pytania. Chyba tak jest i w życiu. A może odpowiedzi znajdą się w następnych odcinkach?
5/7/2020
Coraz częściej w praktyce szkolnej dostrzegamy, że dzieciom trudno jest ustąpić rówieśnikom. Bardzo zależy im na tym, by było tak, jak one chcą, a jeśli nie uda im się przeprowadzić swojej woli złoszczą się lub obrażają. Jednocześnie wiemy, jak ważna jest asertywność, czyli umiejętność zadbania o swoje potrzeby i granice. Poniżej pomysł na pracę z dzieckiem.
4/23/2020
Jeśli nasz nieletni już w przedszkolu zasmakował w grach planszowych to także w starszym wieku chętnie zasiądzie przy stole lub usiądzie na dywanie, by oddać się przyjemnościom planszy. Cóż zatem można zaproponować dzieciom w wieku 8 – 12 lat, żeby było zabawnie, mądrze i miło?
4/22/2020
Jeszcze kilkanaście lat temu rynek gier planszowych dla dzieci oferował Chińczyka, Eurobizness lub warcaby. Są to pozycje kultowe, bez dwóch zdań. Podobnie jak chleb i masło – lecz cóż, nie samym chlebem żyje człowiek. Poza tym, gdyby druga połowa patrzyła nieufnie na wydane na gry złote monety, zawsze i bez cienia ironii mogą państwo powiedzieć, że gry bawią, kształcą i uczą przestrzegania zasad. Oraz okazywania klasy – i wtedy, gdy szczęście nam sprzyja, i wtedy, gdy przegrywamy.
4/22/2020
Niemowlęta nie widzą zbyt dobrze i słabo różnicują dźwięki. Dotyk jest dla nich najważniejszym ze zmysłów, pozwalającym orientować się w świecie i czuć się bezpiecznie. Najnowsze badania naukowe dowodzą, jak ścisły jest związek między rozwojem ruchowym i psychicznym (w tym także intelektualnym) człowieka. W latach 60-tych XX wieku Weronika Scherborne opracowała metodę wywodzącą się z naturalnego baraszkowania dzieci i rodziców, która mimo swojej prostoty pomaga rozwijać dzieci. A ile z niej radości!
4/18/2020