Przygodowa wycieczka do Warszawy

Administrator

Pod koniec kwietnia klasa 6b wraz z wychowawczynią Joanną Kozaczuk-Hnatów wybrała się na wycieczkę do Warszawy. Pojechaliśmy tam w obie strony komfortowo pociągiem Intercity z przedziałami. Już jadąc do Warszawy, podczas kontroli konduktorskiej, dowiedzieliśmy się, że w przypadku, gdyby ktoś miał niepodstemplowaną legitymację uczniowską, zapłaciłby sporą karę finansową. W Warszawie zakupiliśmy bilety całodniowe na komunikację miejską. Z Dworca Centralnego odebrał nas przesympatyczny, bardzo doświadczony przewodnik, rdzenny mieszkaniec stolicy, który dysponował ogromną wiedzą o mieście, jak również opowiadał nam nietypowe ciekawostki, których nie znajdziemy w typowych opisach turystycznych. Z przewodnikiem spędziliśmy 7 godzin, zwiedzając najważniejsze miejsca Śródmieścia i Starego Miasta. W przerwie na posiłek zaproponował nam wizytę w barze mlecznym na Starym Mieście, gdzie zupa pomidorowa kosztuje 7zł, schabowy 20zł, naleśniki 14zł, oddalonego 100m od sławnej restauracji M. Gessler, gdzie schabowy kosztuje 90 zł :))

Pod koniec zwiedzania centrum, wjechaliśmy na punkt widokowy Pałacu Kultury i Nauki, z którego podziwialiśmy panoramę miasta. Wszędzie poruszaliśmy się pieszo lub metrem, które dla wielu osób było wyjątkową atrakcją. Pod koniec dnia pojechaliśmy zwiedzać Stadion Narodowy, gdzie spędziliśmy ponad 2 godziny. Nie polecamy posiłków dla grup w restauracji stadionowej...

Naszą wyprawę po Warszawie zakończyliśmy wizytą w galerii Złote Tarasy, w oczekiwaniu na pociąg powrotny. Sprawdziliśmy na krokomierzach, że w ciągu dnia zrobiliśmy blisko 30.000 kroków, więc zmęczenie było duże, każdy planował spać w pociągu, ale oczywiście do tego nie doszło, było zbyt ciekawie. Polecamy każdemu taką wyprawę!"