Dzisiaj jest Środa. 21 lutego 2018. Imieniny obchodzą Eleonora, Feliks, Fortunat, Kiejstut, Teodor, Wyszeniega.
Jesień 2017 PDF Drukuj Email

Kończy się drugi miesiąc pracy świetlicy szkolnej. Jesień w pełni, chociaż swoje kolory zamieniła już  w szarość. Ale nie w naszej świetlicy. U nas nadal jest barwnie, gwarno i wiele się dzieje.  Ulubionymi zajęciami dzieci młodszych pozostają, chyba niezmiennie, zabawy plastyczne.    Wykorzystujemy różne techniki,  eksperymentujemy, na koniec cieszymy się  z efektów pracy.

Pogodny wrzesień znalazł swoje odzwierciedlenie w ogrodzie pełnym różnobarwnych jesiennych kwiatów: astrów, wrzosów, które dzieci wykonały techniką orgiami.

Park obfitował w skarby, które dzieci wykorzystały do wykonania swoich ulubionych ludzików z kasztanów,  żołędzi i liści.

Dzieci postarały się także o jesienne dekoracje w sali świetlicy. Odrysowywały od szablonów wiewiórki, jeże, liście oraz inne elementy, z których po wycięciu i połączeniu        w całość stały się ozdobą okien.

,, Świetliczakom” bardzo spodobało się malowanie kredkami akwarelowymi, zwanymi przez dzieci ,, wodnymi”. W ten sposób tworzyły własne obrazy.

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej dzieci z klas 1-3 przygotowały  dla wszystkich pracowników naszej szkoły bukiety złożone z liście orzecha, gałązek bukszpanu oraz wykonanych z papieru różyczek. Największą jednak frajdą i przeżyciem było ich wręczanie.

Podczas realizacji tematyki poświęconej ,, Naszej małej Ojczyźnie” odbyliśmy wiele pogadanek na temat walorów naszej okolicy i regionu,  opierając się  na przewodniku po Ciecierzynie,  na  doświadczeniach dzieci, obserwacjach  poczynionych podczas spacerów. Zwieńczeniem tych rozmów było zaprojektowanie i namalowanie przez dzieci młodsze herbu Ciecierzyna lub herbu rodziny. Chętni lub mniej pomysłowi kolorowali herb Lublina.

Zbliżające się dni listopada stały  się inspiracją do wykonania lampionów ( szklane słoiczki, na których dzieci namalowały różne wzory , i w których umieściliśmy świeczki). Tematem kolejnej pracy były  ,,chryzantemy”, wykonane z kolorowej bibuły i  naklejone na karton.

Na początku roku podjęliśmy decyzję o rozwijaniu czytelnictwa. Obecnie systematycznie czytamy i poznajemy przygody ,, Fizi Pończoszanki” Astrid Lindgren.  Po każdym przeczytanym fragmencie rozmawiamy, po czym wykonujemy ilustracje kredkami, farbami, czy  też robiąc wycinanki z kolorowego papieru. Portrety Fizi były wspaniałe.

To tylko niektóre z tematów plastycznych, jakie zrealizowaliśmy. Było ich znacznie więcej. Dla dzieci, które nie zawsze mają ochotę na działania artystyczne, świetlica daje inne możliwości. Powodzeniem cieszą się różnego rodzaju klocki, z których też dzieci wyczarowują ,, cudeńka”, gry, zabawy w teatrzyk, zabawy sprawnościowe i.t.p.

Nowym elementem wprowadzonym do pracy świetlicy w tym roku szkolnym jest pełnienie dyżurów. Oprócz proszenia dzieci do wyjścia, co jest dość wygodne dla osób dorosłych odbierających ze świetlicy dzieci, dyżurni zapisują także godziny wyjścia kolegów    i koleżanek ze świetlicy, co z kolei ułatwia pracę wychowawcy. Polecam!.

sj1sj10sj11sj13sj15sj16sj17sj18sj19sj2sj20sj21sj22sj23sj24sj25sj26sj27sj28sj29sj3sj30sj31sj32sj33sj34sj35sj36sj37sj38sj4sj5sj6sj7sj8sj9